Vítejte na stránkách včelařů z Dolních Kounic.

Aktuální informace k tomuto období

Loupeže mezi včelstvy jsou považovány za patologický jev. Chovatelé včel mohou udělat pro zlepšení těchto stavů vhodná opatření, když vezmou v úvahu primární příčiny tohoto jevu.

Primárními příčinami loupeží včel mohou být:

-       velikost dutiny v úle, v němž včelstvo žije, a prázdné vytočené souše - pokud by nemělo volný prostor kam uložit další zásoby, tak by nevyhledávaly další zdroje

-      odebírání medných zásob generuje silný stres a potřebu tuto ztrátu nahradit, tak vyhledávají další zdroje

-       - přetížení přirozené potravní nabídky krajiny – při překročení únosné kapacity pastviny včelstva hladoví, a pokud toho jsou ještě schopna, tak vyhledávají a využívají dostupné zdroje

Včelařská škola Vídeň na svém webu https://imkerschule-wien.at/category/archiv/ uveřejnila přednášku -

Thomas D. Seeley

- anglicky:   https://www.bienenpodcast.at/bg050/,

- německy:   https://www.bienenpodcast.at/bg049/

Část 1: Jak si roj vybere svůj budoucí domov

Část 2: Přírodní strategie včelstva pro přežití

Část 3: Včelí kolonie jako továrna na med

Hynou včely v úlech. Hledá se, kdo za to může. Virus, roztoč, bakterie?

Rod: včela - Kmen: členovci (Arthropoda), zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%8Dela

Viry hrají důležitou roli v přírodních systémech, zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Virus

Doporučuji: Diplomová práce Eliška Čukanová

STUDIUM MOLEKULÁRNÍ EPIDEMIOLOGIE VYBRANÝCH ZÁSTUPCŮ VIROVÝCH PATOGENŮ VČELY MEDONOSNÉ (Apis mellifera L.) https://is.muni.cz/th/cz4mb/Diplomova_prace_skryta.pdf

Roztoči – Acari

- nekvantifikovaným, ale významným pozitivním přínosem Acari je jejich normální fungování v ekosystémech, zejména jejich role v subsystému rozkladače

-  většina parazitických forem jsou vnější paraziti, zatímco volně žijící formy jsou obecně dravé a mohou být dokonce použity k regulaci nežádoucích členovců  zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Acari

Bakterie patřily k řetězci vývoje života na Zemi. Vznikly cca před 3 miliardami let a ovlivnily jak vývoj prostředí, tak vývoj jiných druhů, neboť infekce jsou významnými faktory selekce. Zdroj: https://www.wikiskripta.eu/w/Bakterie

Úvaha na téma přechodu vedení včelstev z chemického ošetřování na bezchemické ,

zdroj - ŠANCE PRO VČELY: https://www.dropbox.com/s/3meehalk3okik0h/%C3%9Avaha%20na%20t%C3%A9ma%20p%C5%99echodu%20veden%C3%AD%20v%C4%8Delstev.pdf?dl=0

Nařízení_mor včelího plodu_Jihomoravský kraj_2019_IX_Moravany u Brna - více v Aktualitách.

Aktuality

Nařízení_mor včelího plodu_Jihomoravský kraj_2019_IX_Moravany u Brna

21. 11. 2019

Toto nařízení je jedno z 103 nařízení, týkající se moru včelího plodu a hniloby včelího plodu, uveřejněných v roce 2019 v celé ČR.

Zobrazit detail »

OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY-"METODIKA KONTROLY ZDRAVÍ ZVÍŘAT A NAŘÍZENÉ VAKCINACE NA ROK 2020"

21. 11. 2019

Ekologická stabilita